Dla Rodziców

Licznik odwiedzin

Czchowianie na Piastowskim Szlaku... PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator

20190927 100137 CopyW dniach 26-27 września 44 uczniów z naszej szkoły wraz z czwórką opiekunów udało się na wycieczkę PIASTOWSKIM SZLAKIEM. Trasa wiodła przez kilka województw, od Małopolski zaczynając, a na Wielkopolsce kończąc. Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Ziemi Czchowskiej oraz Miejskim Ośrodkiem Kultury Sportu i Rekreacji w Czchowie mieliśmy szansę poznać pradzieje polskiej państwowości i powrócić do korzeni.

W pierwszym dniu wycieczki zwiedziliśmy przepiękny stary Poznań z Ostrowem Tumskim i urokliwym rynkiem, na którym w ratuszowej wieży od lat w południe trykają poznańskie koziołki i pierwszą stolicę Polski – Gniezno, z górującą nad miastem na Wzgórzu Lecha archikatedrą, sanktuarium św. Wojciecha. Na nocleg udaliśmy się do Biskupina, gdzie mieści się znane Muzeum Archeologiczne. Jego bogactwo szczerze podziwialiśmy następnego dnia, gdy podczas zwiedzania mogliśmy zobaczyć pierwszą łużycką osadę obronną oraz wioskę piastowską z wczesnego średniowiecza. Mieliśmy też niepowtarzalną okazję przyglądnięcia się pracy różnych rzemieślników i twórców rękodzieła oraz zakupu oryginalnych pamiątek. Ze ,,średniowiecznego ‘’ Biskupina udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Zatrzymaliśmy się jeszcze w położonej nieopodal wiosce o nazwie Wenecja, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Kolejki Wąskotorowej i ruiny zamku obronnego z XIV w. Na koniec naszej wędrówki odwiedziliśmy Kruszwicę, by podziwiać przepiękny widok rozciągający się z wieży, w której to podobno Popiela myszy zjadły…

Nam jeszcze udało się ujść z życiem i szczęśliwie powrócić do naszego uroczego miasteczka Czchowa.

Do zobaczenia na szlaku…

czchow

czas czchowa

BIP11

Stworzone dzięki Joomla!. Valid XHTML and CSS.